Ramazan Pidesi

Mübarek ramazan ayının vazgeçilmezlerinden birisidir ramazan pidesi. En azından benim için böyle.Bizim buralarda yani Sandıklı da ramazan ayında hemen hemen bütün fırınlar pide yapmaya başlar.. İftara 2-3 saat kaldığında artık hemen hemen bütün fırınlarda da pide kuyruğu vardır.Orada pide kuyruğuna girmek bile benim için bir zevk.  Genelde fazla değildir bu kuyruklar..Sıra beklemenin tadı kaçmaz yaniJ Bir de orada beklenen 10-15 dk da muhabbetler kurulur. Zaman geçer..Ben genelde bu muhabbetleri dinleyici konumunda olurum.Hiç ağzımı açmadan dinlerim..O ortamın zevkini çıkartırım. Ama pide yapanlar için ne kadar zevkli bilemiyorum. Çünkü Onlar sıcak fırının hemen yanında  millete pide yetiştirmek için çalışıyorlar..Bir de oruç olunca gerçekten zor olur..Aşağıdaki fotoğrafları çekerken bunu bir nebze anladım..O sıcak fırının yanında 15-20 dk durmak bile beni fena terletti..Ustaları düşünemiyorum. Onlar alışkındır diyor insan, ama ne olursa olsun insan onlarda.

Yalnız o elini yakan sıcak pideleri aldığında her şeye değiyor.O kokusu zaten insanı mest ediyor.Akşam iftarda da benim için vazgeçilmezdir bu pideler.   

İşte pide kuyruğunda beklerken gördüklerim…İyi seyirler…

37

 

36

35

 

34

 

33

32

 

31

30

29

28

27

26

25

 

Ramazan Pidesi” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

